Regisseur
Beeban Kidron
Componist
Rachel Portman
Met
Melda Staunton, Patricia Leventon, Alfred Hoffman, Maria Charles
Editie 1993
80'
-
1992
-
Drama
-
Taal:
Engels
"En dan is er Antonia McGill ... " Zo begint Jane Hartmans verhaal over hoe vriendschap, romantische slippertjes en de angst voor confrontatie haar leven tot een toonbeeld van moderne neuroses hebben gemaakt.
Antonia en Jane zijn de beste vriendinnen, maar dat zouden ze beter niet zijn. Ze kennen elkaar van kindsbeen af en sindsdien zijn ze ook elkaars voorwerp van jaloezie. Jane verklaart de geschiedenis van hun vriendschap als volgt: "Op driejarige leeftijd sloeg Antonia me bewusteloos met een melkfles. Toen ze vijf was begroef ze me levend in de tuin. Op zevenjarige leeftijd richtte ze een geheim genootschap op en liet me niet toetreden. Onnodig te zeggen dat ik haar verafgoodde". De dingen zijn niet zoveel veranderd, ondanks Jane's uitproberen van elke levensstijl van A tot Z. Jane zou nog steeds graag haar buitenissige vriendjes willen omwisselen voor Antonia's schijnbaar gezegende leven van schoonheid en geluk.
Antonia aan de andere kant groeide op met het geloof dat Jane een halve gare is. Jane's Eskimo-gevoel voor mode ging regelrecht in tegen en Antonia's levensfilosofie die ze samenvat als 'Kleren maken de vrouw'. Maar Antonia zou nu veel gelukkiger zijn mocht ze haar overspelige echtgenoot, vroegrijp kind en kast vol Chanel kunnen laten schieten voor Jane's leven van vrije vogel.
Antonia en Jane zijn de beste vriendinnen, maar dat zouden ze beter niet zijn. Ze kennen elkaar van kindsbeen af en sindsdien zijn ze ook elkaars voorwerp van jaloezie. Jane verklaart de geschiedenis van hun vriendschap als volgt: "Op driejarige leeftijd sloeg Antonia me bewusteloos met een melkfles. Toen ze vijf was begroef ze me levend in de tuin. Op zevenjarige leeftijd richtte ze een geheim genootschap op en liet me niet toetreden. Onnodig te zeggen dat ik haar verafgoodde". De dingen zijn niet zoveel veranderd, ondanks Jane's uitproberen van elke levensstijl van A tot Z. Jane zou nog steeds graag haar buitenissige vriendjes willen omwisselen voor Antonia's schijnbaar gezegende leven van schoonheid en geluk.
Antonia aan de andere kant groeide op met het geloof dat Jane een halve gare is. Jane's Eskimo-gevoel voor mode ging regelrecht in tegen en Antonia's levensfilosofie die ze samenvat als 'Kleren maken de vrouw'. Maar Antonia zou nu veel gelukkiger zijn mocht ze haar overspelige echtgenoot, vroegrijp kind en kast vol Chanel kunnen laten schieten voor Jane's leven van vrije vogel.
Image gallery
Generiek
Regisseur
Beeban Kidron
Componist
Rachel Portman
Met
Melda Staunton, Patricia Leventon, Alfred Hoffman, Maria Charles
Scenario
Marcy Kahan
Cinematograaf
Rex Maidment
Monteur
Kate Evans
Producent
George Faber
Meer informatie
Taal
Engels
Productielanden
Verenigd Koninkrijk
Jaar
1992