- ...
- home
- nieuws
- film fest ...
Film Fest Gent start nieuwe cyclus met 50e editie en opgefriste huisstijl
Stoutmoedigheid voorop
Film Fest Gent betreedt haar vijfde decennium. Sinds 1974 staat haar programmering in het teken van een gedurfd aanbod, gebracht naar een zowel internationaal als lokaal publiek. Gericht op films die vrijwel geen kans krijgen in het reguliere bioscoopcircuit - maar absoluut een publiek verdienen - viert FFG haar aanstaande 50e editie met een nieuwe huisstijl die volledig overeenkomt met diens gedurfde eigenheid. De nieuwe identiteit staat voor zowel haar roemrijke geschiedenis als haar ambitieuze toekomstblik.
Om tot een herkenbare huisstijl te komen, werkte Film Fest Gent samen met Mutant: een creatief bureau gevestigd in Antwerpen. Het nieuwe logo van Film Fest Gent is zowel hedendaags als tijdloos en zet haar attitude jegens gedurfde cinema in de verf, daarnaast is het logo geïnspireerd door de ronddraaiende beweging van een filmspoel. De vele kleuren in de nieuwe stijl verwijzen naar de veelkleurigheid van het festivalprogramma.